Greenhouse Plastics Keyhan Plasti5c Parsam 768x533

 پوشش گلخانه ها از جمله مهم ترین اجزا در ساخت و ساز گلخانه می باشد. باید توجه زیادی در انتخاب نوع پلاستیک کرد، چرا که اگر مشکلی در کیفیت یا حتی نصب آن ایجاد شود، تولید را دچار بحران کرده و گلخانه‌دار را ضرر زیادی متحمل می کند. قبل از خرید پلاستیک باید آگاهی لازم را در مورد نوع پلاستیک، افزودنی ها و ویژگی  آنتی یو وی داشته باشید.

 یک پلاستیک گلخانه خوب معمولاً دارای افزودنی هایی نظیر پایدار کننده می باشد این ماده پلاستیک را در برابر اشعه خورشید مقاوم کرده و طول عمر آن را افزایش می دهد. اشعه یو وی به راحتی از آن عبور نکرده و اثر کمتری روی پلاستیک می‌گذارد. افزودنی IR یا مادون قرمز از جمله دیگر افزودنی است که در ساخت پلاستیک به کار می رود. که جهت جلوگیری از کاهش سریع دما و کمتر کردن مصرف انرژی نقش بسزایی را ایفا می‌کند. افزودنی EVA می‌تواند مقاومت در برابر بادها، انبساط و انقباضی که ناشی از تغییرات دمایی اتفاق می افتد را بالا می برد، هرچند افزودنی های دیگری مانند آنتی فوگ، ضد الکترویسیته و غیره نیز در تولید پلاستیک گلخانه به کار می‌رود، اما باید برحسب نوع اقلیمی که در آن کشت و کار می‌شود نوع پلاستیک خود را انتخاب کرد.

 بعد از انتخاب پلاستیک مهمترین مسئله نصب آن است که نیروی متخصص خود را می‌طلبد. نصب پلاستیک در روزهای بادی، سرد و بارانی به هیچ عنوان توصیه نمی گردد قبل از هر چیزی در یک روز آرام و آفتابی پلاستیک را در یک سطح صاف باز کرده به اندازه نیاز آماده و به روی گلخانه منتقل کنید. باید مراقب باشید به دلیل وجود زوائد روی سازه پلاستیک دچار پارگی نگردد. باید توجه کرد تا رویه بیرون و داخل پلاستیک گلخانه درست نصب گردد. همان طور که گفته شد باید پلاستیک در روزهای آفتابی و گرم نصب گردد چرا که در این زمان بیشترین حالت کشسانی را دارد و با کشیدن آن به طور کامل و محکم روی سازه قرار می‌گیرد.

شرکت زانوس با تامین بهترین برند های پلاستیک گلخانه و تجهیزات سرمایش و گرمایش اعم از هیترهای گلخانه، فن 140 اگزاست و پدهای سلولزی و دیگر تجهیزات و قطعات سازه آماده ارائه هرگونه مشاوره به خریداران و گلخانه داران عزیز می باشد.

جهت آگاهی از آخرین قیمت ها و بهترین کیفیت با گروه کارشناسی زانوس تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *