coir grow bags popup5

call21 1024x120 1

 گروبگ یا کیسه کشت گلخانه

_

گروبگ یا کیسه رشد یکی از انواع بسترهای کشت در کشت هیدروپونیک است.

برای اولین بار در انگلستان این تکنیک در سال 1970 برای کشت گیاهان بصورت هیدروپونیک (بدون خاک) در منازل ایجاد شد اما به دلیل مزایای خاص خود استفاده از آن بسرعت رو به فزونی گذاشت بگونه‌ای که در سال 1973 تولید و استفاده از آن به حد تجاری خود رسید.

در این نوع کشت گیاه درون کیسه های مخصوص به نام گروبگ کشت می‌گردد. گروبگ‌ها با توجه به نوع گیاه در ارتفاع‌های استاندارد خاص، یا بر روی زمین و یا بر روی پایه‌ها قرار گرفته و کود و محلول‌های غذایی توسط قطره چکانهای مجزا در پای هر گیاه قرار می‌گیرد.

جهت مشاوره و آگاهی از روند احداث گلخانه، تجهیزات گلخانه ای اعم از سرمایشی، گرمایشی و کشت، همچنین قیمت ها و بروزترین سیستم های هوشمندسازی گلخانه ها با ما در ارتباط باشید.

02643202 زانوس

نکته حائز اهمیت در ارتباط با گروبک ها این است که این کیسه ها ساخته شده از جنس های مقاوم بوده و با رنگ سفید که داخل آن مشکی است، جهت استفاده در انواع روش های کشت نظیر هیدروپونیک، نیمه هیدروپونیک، گلدانی و نشاء استفاده می شوند. کیسه کشت قابل استفاده در محیط های گوناگون همچون منازل مسکونی و یا در سطح وسیع تری مانند گلخانه ها نیز مورد استفاده است.

از دیگر نکات مهم در ارتباط با استفاده از گروبک در فصول سرد سال این است که بستر خاک دارای دمای بیشتری نسبت به محیط می باشد که همین امر سبب رشد بهتر گیاهان در این بستر می شود.

گروبک ها توسط کشاورزان بیشتر در اواخر سال و ابتدای سال مورد استفاده می باشند، اما در صورت عدم رشد بذر مورد نظر گروبک را می توان مجددا مورد استفاده قرار داد.

انواع گروبک

گروبک ها به دو صورت پر و خالی ارائه می شوند که در نوع پر، کیسه کشت با بستر کشت مخصوصی توسط شرکت تولیدکننده پر می شود، در نوع خالی گروبک، بدن خاک ارائه می شود و کاربر متناسب با نیاز خود آن را با بستر های کشت مختلف پر می کند.

محصولات مناسب جهت کشت در گروبک
  • فلفل
  • گروبک گوجه
  • کاشت بادمجان
  • توت فرنگی
  • صیفی جات
  • سبزیجات
_
Multitunel Lux 10
Untitled 90 1
فن اگزاست، تولید شرکت بین المللی زانوس
Untitled 76
61c1b796 C15b 43ec B47c 1c4d1e7a13c3

ما بیش از 37 سال تجربه داریم 

ما متخصصیم در طراحی، ساخت و راه اندازی
انواع گلخانه هستیم 

_
37سال تجربه
16جایزه دریافتی
32کارشناس باغبانی
270پروژه تکمیل شده