Ebdfc468 84cc 459f 91d4 8a6b552f8169

مواردی که برای استفاده از دستگاه باید رعایت کرد :

1- نصب دود کش الزامی می باشد. در نظر داشته باشید که هیتر بدون اتصال به دودکش روشن نشده و یا به صورت ناصحیح کار خواهد کرد. در هیتر هایی با راندمان بالا الزامی است که دودکش بعد از خروج از دستگاه بلافاصله حداقل یک متر به سمت بالا حرکت کرده و سپس فقط با یک زانو از محیط خارج گردد و باز حداقل5/2 متر به سمت بالا حرکت نموده و به کلاهک H متصل شود. ضروریست کل مسیر دودکش از محل خروج از دستگاه تا محل اتصال به کلاهک H به صورت کامل و با عایق پشم سنگ یا پشم شیشه ضخیم نسوز کاملا عایق کاری گردد. در صورت عدم نصب صحیح دودکش دستگاه در هنگام کارکرد دچار اشکالات اساسی و خطر آفرین خواهد شد.

2 – تنظیم صحیح میزان سوخت و هوای ورودی به مشعل در هیترهای با راندمان بالا بسیار مهم بوده و لازم است که مقدار اختلاف سوخت و هوا متناسب باشد. در هیتر های گازی و گازوییلی یکی از نشانه های تنظیم صحیح مشعل این است که از اگزوز دستگاه به هیچ وجه گازهایی به رنگ سفید یخچالی ، سیاه ، خاکستری و یا قهوه ای از آن خارج نگردد. گازهای خارج شده از اگزوز دستگاه باید کاملا بی رنگ باشد در غیر این صورت مشعل شما صحیح تنظیم نشده است و به هیتر شما آسیب جدی وارد خواهد کرد.

3- در کنار محل نصب مشعل چشمی مخصوص ملاحضه کوره دستگاه قرار گرفته است. هنگام تنظیم مشعل باید دقت شود که شعله مستقیما به کوره هیتر برخورد نکند تا باعث پوسیدگی آن نگردد .

4- در تابلو برق دستگاه در سمت راست ترمینال مخصوص سیستم برق گیر ( اتصال به زمین ارت)  قرار گرفته است. لازم است که حتما این ترمینال به سیستم ارت مرکزی سالن وصل شود. استفاده از دستگاه بدون اتصال سیستم برق گیر ارت ممنوع می باشد.

موارد ایمنی ضروری جهت استفاده از هیتر :

1- سالن مورد استفاده از دستگاه حتما باید دارای تابلو برق کامل شامل محافظ جان ، محافظ فاز ، فیوز متناسب با آمپر پایین برای هر دستگاه ، بی متال و سایر ملزومات کامل باشد وجود تابلو برق روی هیتر به هیچ وجه به منزله عدم نیاز تابلو برق اختصاصی سالن نمی باشد .

2- با توجه به خطر برق گرفتگی و انفجار، بازدید فنی دستگاه شامل بازدید سیستم الکتریکی ، مشعل و سوپاپ اطمینان هر ماه یک بار باید صورت گرفته و از کارکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود هزینه بازدید فنی ماهانه برعهده خریدار بوده و باید توسط فنی کار ماهر و با تجربه که گواهی کار آموزی معتبر از سازمان فنی حرفه ای داشته باشد صورت گیرد. مشخصات فنی کار مربوطه باید توسط خریدار برای شرکت فکس شده و صلاحیت ایشان به صورت مکتوب توسط شرکت سازنده تایید گردد .

3- نصب و راه اندازی دستگاه و یا هرگونه رفع عیب و خرابی احتمالی باید توسط اکیب فنی شرکت سازنده و یا توسط فنی کارهای با تجربه که دارای گواهی نامه کار آموزی معتبر از سازمان فنی حرفه ای باشند انجام گیرد. مشخصات فرد مذکور باید برای شرکت سازنده فکس شده و به صورت مکتوب توسط شرکت تایید صلاحیت گردد.  با توجه به خطرات محتمل مسولیت عدم رعایت این موارد دقیقا متوجه خریدار خواهد بود

4- خرید بیمه حوادث و بیمه مسولیت توسط خریدار برای سالن مورد استفاده از دستگاه کاملا ضروری بوده و استفاده از این دستگاه در محلی که فاقد بیمه های مربوطه باشد اکیدا ممنوع است.

5- مسولیت هرگونه دستکاری در سیستم و یا نصب و سرویس توسط افراد فاقد صلاحیت مستقیما متوجه خریدار خواهد بود.

6 – احتمال دارد در مواردی به دلیل عدم کارکرد صحیح مشعل و سیستم جرقه آن دسک دستگاه پر از گازویل یا گاز شده و بعد بر اثر جرقه انفجار حاصل گردد. در مواردی که به هر دلیلی مشعل چند بار پیاپی سوخت به داخل تزریق کرده است ولی احتراق حاصل نشده قبل از استارت مجددا از خالی بودن دیگ از سوخت اطمینان حاصل فرمایید.

7- در مواردی احتمال می رود فن های دستگاه به دلیل هر نوع نقص فنی محتمل کار نکرده و کارد مداوم مشعل باعث ایجاد خطرات جدی گردد به همین دلیل حتما در تنظیم ترموستات ایمنی دقت کامل را انجام داده و بررسی مداوم ترموستات و خود فن را در دستور کار خود قرار دهید.

8-  در موراد مشکوک و غیر طبیعی قبل از هر اقدامی با شرکت سازنده تماس حاصل فرمایید.

9- توصیه های ایمنی را کاملا جدی گرفته و به تمامی موارد آن دقیقا عمل نمایید ، قبل از نصب و راه اندازی و با استفاده از دستگاه حتما با شرکت سازنده تماس گرفته و آخرین راهنمایی های شفاهی را دریافت نمایید.

10- به هیچ قیمتی دستگاهی را که سیم ارت(اتصال به زمین ) آن به صورت صحیح نصب نباشد و یا بازدید های فنی ماهانه و با اولیه ( قبل از نصب) روی آن انجام نشده باشد را مورد استفاده قرار ندهید.

11- از مورد استفاده قرار دادن مشعل های معیوب ، کهنه ، و یا دست دوم و سرویس نشده جدا خوداری نمایید.

12- در هنگام نصب دستگاه با مشعل گازی ابتدا باید فشار گاز با استفاده از گیج فشار سنج توسط نصاب اندازه گیری شده و حتما از بالانسر فشار استفاده شده و گاز روی رنج مطلوب برای مشعل ( مطابق با دفترچه راهنمای مشعل ) تنظیم گردد، در غیر اینصورت با نوسانات فشار گاز و با روشن شدن سایر دستگاههای گازی مشعل از تنظیم خارج شده و کارکرد دستگاه دچار اختلال می شود و خطر انفجار بالا می باشد.

13-در نظر داشته باشید که در صورت نصب و راه اندازی و استفاده صحیح دستگاه مورد استفاده شما یکی از کم خطر ترین گرماسازهای ممکن خواهد بود و در صورت عدم نصب و راه اندازی و استفاده صحیح می تواند خطرات بسیار جدی از لحاظ جانی و مالی برای شما فراهم نماید لذا خواهشمندیم توصیه های ایمنی را جدی بگیرید و به موارد قید شده در دفترچه راهنمای مشعل و هیتر به دقت عمل کرده و هیچ یک از موارد قید شده در آن را نادیده نگیرید

14- در نظر داشته باشید این هیتر های گرمایشی هوای گرم فقط با مشعل های استاندارد ( گازی و گازوییلی ) قابل استفاده می باشد. لطفا به هیچ وجه از مشعل های غیر استاندارد و فاقد پلاک استاندارد استفاده نکنید. هرگز از گاز مایع جهت سوخت استفاده نکنید خطر انفجار جبران ناپذیری خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *