کشت خیار در گلخانه


بیایید بیشتر در مورد پرورش خیار صحبت کنیم

خیارها عموماً تک پایه هستند روی هر گیاه گلهای نر و ماده وجود دارد. در مورد نحوه پرورش خیار در گلخانه و تشخیص گلهای نر از ماده چیزهای زیادی بیاموزید:

شما می توانید گل های نر را به راحتی تشخیص دهید زیرا ساقه ای ساده دارند. گلهای ماده به نظر می رسد که یک خیار کوچک یا یک جوانه کوچک و رشد نیافته میوه بین پایه گل و ساقه دارند.

خیار یک سبزی پر کشت در خانواده کدو است. این درخت انگور خزنده است که میوه های کوکومی شکل تولید می کند. خیار سرشار از پتاسیم، فلاونوئیدها و ویتامین K است. خیار از نظر فنی میوه ای است و به راحتی در گلخانه رشد می کند . در اینجا به این صورت است:

مراحل پرورش خیار در گلخانه

  • بذر خیار را در سه هفته آخر قبل از تاریخ یخبندان بکارید تا یک هفته پس از فروکش سرما بتوانید آنها را پیوند بزنید. این مهم است زیرا خیار در برابر سرمازدگی بسیار آسیب پذیر است. بخاری های گلخانه ای به شما کمک می کنند تا گرمای مورد نیاز خیارهایتان را در آن دوره های انجماد بدست آورید. به این ترتیب شما مجبور نیستید به خرماهای سرمازدگی فکر کنید و بتوانید آنها را در طول سال پرورش دهید.
  • پرورش خیار در گلدان نیز عالی است. در هر گلدان سه اینچی یک بذر بکارید. این به آنها مکان کافی برای رشد اولیه گیاه می دهد.
  • مطمئن شوید که آنها را در گلدان های ذغال سنگ نارس یا گلدان کوچکی از ذغال سنگ نارس بکارید که می توان در آن گیاه را پرورش داد و بدون نیاز به استخراج پیوند زد زیرا سیستم ریشه نباید مختل شود.
  • سه هفته پس از شروع بذر، یک تکه در داخل گلخانه خود تهیه کنید که در آن نهال ها را پیوند دهید.
  • همچنین می‌توانید نهال‌ها را در گلدان‌های آویزان یا در کیسه‌های رشد پیوند بزنید.
  • اگر آنها را روی زمین در داخل گلخانه یا روی تخت های مرتفع پیوند می زنید، فاصله مناسب بین 12 تا 15 اینچ است.

از فضای عمودی خود بهره ببرید

رشد خیار بر روی داربست باعث افزایش ساقه های جانبی می شود و خیارهای بزرگتری ایجاد می کند. از خیارهای خود برای بالا رفتن و تولید محصول عالی پشتیبان بگیرید. شاخه های اصلی را با استفاده از داربست هدایت کنید تا بلند شوند. هنگامی که آنها در نهایت لبه داربست را لمس کردند، قسمت در حال رشد در بالا را بیرون بیاورید. انتهای هر شاخه جانبی را هنگامی که شروع به انبساط کرد جدا کنید و دو برگ در هر میوه باقی بمانید.

5 لوازم جانبی گلخانه ای عالی برای خیار شما

با شروع درست در وهله اول برداشت خود را افزایش دهید. راه اندازی بوته های خیار خود در سینی کاشت هیدروپونیک ریشه های ظریف محصولات ارزشمند شما آسیب نمی رساند.

با ، می‌توانید خیارهای خود را در گلخانه خود نگه دارید و در عین حال به آنها طول عمودی برای رشد بدهید. بوته های خیار با چیدمان زیبایی ایجاد کنید. قابل تنظیم است و برای هر ارتفاع یا طول تا شش فوت مناسب است.

برای جلوگیری از پژمرده شدن گیاهان خود را به گلدان های خودآبیاری تبدیل کنید. کارهای باغبانی را بیشتر انجام دهید و زمان کمی را برای آبیاری اختصاص دهید.  ظاهری کلاسیک به بوته های خیار کوهنوردی شما می دهد و همچنین می تواند در فضای شما صرفه جویی کند.

به دو روش خیار خود را آموزش دهید

استفاده از روش آموزش ساقه سه گانه به این معنی است که تمام مکنده ها یا جوانه های ریشه تا نوک داربست شما از تاک مستقر خارج می شوند. جوانه های نهایی ساقه اصلی را در بالای داربست بچسبانید و سه مکنده بگذارید تا رشد کنند.

میوه های خیار کاشته شده در انتظار برداشت

رویکرد بعدی تمرین رشد جانبی است که به این معنی است که تمام مکنده ها برای 4 تا 5 مجموعه میوه اولیه خارج می شوند. هشت تا ده مکنده بعدی برای رشد یک برگ و یک گل باقی می ماند. سپس، نوک مکنده را فشار دهید. تمام مکنده های باقی مانده بالای هشت تا ده باید دو برگ و گل تولید کنند. رشد باقی مانده را نیشگون بگیرید. 

کنترل آفات

برخی از آفات رایجی که به خیار حمله می کنند مگس سفید و سوسک خیار هستند. این گیاه در برابر بیماری هایی مانند پژمردگی باکتریایی، حمله ویروس موزاییک و آنتراکنوز آسیب پذیر است. نشانه‌های تغذیه ناکافی برگ‌های زرد، توسعه نیافته یا عدم باردهی است.

مگس های سفید گلخانه ای از آفات احتمالی در ماه های بهار و تابستان هستند. بزرگسالان واضح هستند اما تشخیص لاروهای جوان نیاز به کمک عدسی دارد. اثربخشی تله های چسبنده زرد یا کنترل بیولوژیکی نیز می تواند کمک بزرگی کند.

آبیاری مناسب

خیار به آبیاری متوسط ​​نیاز دارد. پس از ظهور گیاهان، مقدار مناسب آب برای هر گیاه حدود یک گالن در هفته است. یا از قانون “کم و اغلب” پیروی کنید. برنامه و حجم آبیاری خود را با این سیستم های آبیاری گلخانه مدیریت کنید.

شرایط خاک خوب

خیار در خاک های قلیایی خنثی تا سبک که دارای pH بین 6.0 تا 7.0 است رشد می کند. با این حال، گیاهان حتی در خاک هایی که سطح pH نزدیک به 7.6 دارند، تحمل نشان می دهند. یک کود مایع سبک دو بار در ماه یا بیشتر زمانی که میوه ها شروع به رشد کنند مفید خواهد بود.

برای نور و گرمای کامل آماده شوید

برای جوانه زنی موثر، حرارت پایین محیط جوانه زنی باید حدود 70 درجه فارنهایت باشد. دماسنج خاک را در نقطه ای که خیارها قرار دارند تنظیم کنید. اگر دمای خاک به زیر 60 درجه فارنهایت کاهش یابد، رشد متوقف می شود و سلامت کلی بدتر می شود. نمی تواند دمای انجماد را تحمل کند.

خیارها به نور خورشید زیادی نیاز دارند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کیت گلخانه خود را به گونه ای تنظیم کنید که حداقل شش ساعت در معرض نور مستقیم خورشید باشد. با مه پاش منظم، فضای داخلی گرم و مرطوب را حفظ کنید. ممکن است مجبور شوید گیاهان خود را غربال کنید تا از آنها در برابر روزهای گرم و سوزان محافظت کنید. یا مقداری سایه بهتر است. با این پارچه های سایه دار گلخانه خود را خنک نگه دارید.

برداشت خیار با استفاده از چاقوی باغبانی

بخش هیجان انگیز همه چیز! در حال برداشت!

شما می توانید 20 تا 50 خیار در هر بوته برداشت کنید. می توانید تقریباً 12 هفته پس از کاشت خیارها را درو کنید و زمانی که خیارها بین 6 تا 8 اینچ رسیدند. اما مجدداً بهتر است آنها را در حالی که تازه هستند ترجیحاً قبل از اینکه نشانه‌هایی از بارور شدن بذر نشان دهند، بچینید. میوه های قدیمی تر می توانند تلخ شوند. برداشت مکرر باعث افزایش عملکرد بی پایان می شود. برای برداشت میوه های آماده، آنها را با استفاده از یک چاقوی تیز از پایه برش دهید. برداشت در اوایل صبح در حالی که سرد است توصیه می شود. بذرها در صورت نگهداری مناسب برای سه سال یا بیشتر قابل استفاده هست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *