هیتر | هیتر گلخانه | هیتر مرغداری | کوره هوای گرم

انتخاب مکانی مناسب برای نصب هیترگلخانه ای:

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به تازگی یک گلخانه راه اندازی کرده اید یا قصد آن را دارید، حتما به خرید هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) برای گلخانه خود فکر کرده اید، هیترگلخانه ای ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) انواع مختلفی دارد اعم از گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز که نسبت به ابعاد و کارآیی گلخانه ها متفاوت هستند. به طور کلی در خرید هیترگلخانه ای یا همان بخاری گلخانه ابتدا باید به مساحت گلخانه و بعد مکان مناسب نصب آن توجه نمایید.

هیتر | هیتر گلخانه | هیتر مرغداری | کوره هوای گرم

خرید هیتر گلخانه ( بخاری گلخانه ای، کوره هوای گرم و گرم کن )

اگر دنبال استفاده از سیستم گرمایشی در گلخانه، مرغداری هستید، تا ادامه مطالب با ما همراه باشید.

یکی از تجهیزات سیستم گرمایشی هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) است، هیتر برای تولید گرما در گلخانه، مرغداری، دامداری و حتی تولید قارچ نیز استفاده می شود. شرکت بین المللی زانوس به عنوان بهترین تولید کننده در سطح بین الملل برای ساخت و تامین گلخانه شما آماده ارائه خدمات است.

یکی از مهم ترین تجهیزات سیستم گرمایشی گلخانه، هیتر یا همان گرم کن( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) است. هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) ها انواع مختلفی دارند که با توجه به سرایط گلخانه می توانید هیتر گازی، هیتر گازوئیلی، هیتر دوگانه سوز استفاده نمایید. شما می توانیم با استفاده از سیستم سرمایشی مناسب و اصولی در هر منطقه ای که می خواهید کشت گلخانه ای را شروع کنید. با توجه با شرایط اقلیمی شما می توانید با راه اندازی اصولی سیستم گرمایشی، کشت خود را در تمام فصول سال به عمل بیاورید. در کشت گلخانه ای شما می توانید با تنظیم دما، رطوبت، فشار هوا، تشعشعات نور خورشید، مقادر اکسیژن مورد نیاز و گاز CO2 کشت و برداشت مطلوب داشته باشید، البته کا سیتم گرمایشی مناسب و استفاده از هیتر کمک بزرگی به روند سلامت کشت شما می کند.

نکته مهم درباره نصب هیترگلخانه ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) این است که حتما باید روی زمین قرار بگیرند و از گذاشتن آنها روی جعبه یا اشیاء دیگر خودداری نمایید، چرا که احتمال افتادن آن، هرچند کم برای گلخانه ایجاد خطر می کند. همچنین باید مکانی برای عبور دود حاصل از بخاری گلخانه ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) تعبیه نمایید، می توانید برای خروج دود حاصل از هیترگلخانه ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) ها از دودکش های آلومینیومی یا حلبی استفاده کنید. همچنین در مناطقی که گاز وجود ندارد، باید منبع سوخت بیرون از گلخانه قرار گیرد تا احتمال خطر آتش سوزی کاهش یابد.

گرمایش مرکزی ( از طریق لوله کشی )

در این سیستم گرمایشی مرکزی، شما می توانید از طریق لوله کشی و نصب سیستم موتور خانه ای گرمای مورد نیاز گلخانه را تامین نمایید. از مزیت های این سیستم می توان به عدم ورود گازهای سمی به گلخانه می شود. جهت جلوگیری از سرمازدگی گیاهان می توانید لوله ها را به دیوار یا سقف گلخانه نیز نصب نمایید و به دلیل شبکه ای بودن سیستم گرمایشی نیازی به تهیه و استفاده از فن نیست. البته همانطور که می دانید یکسری معایب نیز دارد که یکی از آن ها بررسی لوله ها است، البته این سیستم پر خطر و قدیمی است و گلخانه داران از این روش استفاده نمی کنند.

گرماش مدرن ( از طریق هیتر گلخانه، کوره هوای گرم )

شما می توانید با صرف هزینه مناسب، بهترین سیستم گرمایشی را در گلخانه اجرا نمایید. هیتر ( بخاری گلخانه یا همان کوره هوای گرم گلخانه ) وسیله ای است که شما می توانید با استفاده از آن در تمام فصول سال و شرایط اقلیمی متفاوت از آن استفاده نمایید. هیتر ها انواع مختلفی دارند و شامل هیتر گازی، هیتر گازوئیلی، هیتر دوگانه سوز می باشند.  استفاده از هیتر هیچگونه معایبی ندارد و فقط باید در خرید و کارایی هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) مورد نظر دقت فرمایید. استفاده از هیتر کم هزینه تر از سایر روش ها است، قابلیت تغییر مکان را دارد، همیشه در دسترس است و با توجه به نیاز شما توان های گرمایی متفاوت دارد و با ایجاد هوای پاک باعث رشد اصولی گیاهان می شود.

شرکت بین المللی زانوس از بهترین تولید کنندگان در سطح بین المللی است و شما می توانید با خرید از شرکت زانوس، تجربه یک خرید با کیفیت و بدون واسطه را داشته باشید.

گرمایش گلخانه ( از طریق دیگ بخار )

گرمایش از طریق دیگ بخار همانند شوفاژ عمل می کند، به طوری که آب در دیگ چدنی یا فولاد گرم می شود و سپس از طریق لوله کشی به داخل گلخانه وارد می شود، پس از سرد شدن هنگامی که دمایش را از دست داد به دیگ بخار باز می گردد. اصولا لوله های دیگ بخار از جنس گالوانیزه یا پلی اتیلن است که می توان این لوله ها را می توان در کف یا چند سانتی متر بالاتر قرار داد و به این ترتیب باعث جلوگیری از تجمع سرما می شود.

گرمایش تابشی ( از طریق نور خورشید )

گرمایش تابشی از طریق المان های مخصوص یا نور خورشید انجام می شود که این المان ها بر روی سقف نصب می شوند و یا اگر سیستم را بر مبنای نور خورشید بگذارید، حتما دقت نمایید گلخانه نور گیری خوبی داشته باشد. از مزایای این روش می توان به کم هزینه بودن و عدم مصرف سوخت اشاره نمود. در گرمایش تابشی سطح برگ همیشه خشک می ماند و در کشت از میعان و بیماری های قارچی جلوگیری می کند. البته این روش نیز معایب خود را دارد و هنگامی که بخواهیم قسمتی از گلخانه را گرم کنیم این روش کارایی ندارد چرا که دارای ضریب یکنواختی بالا است و به تمام سطح گلخانه می تابد. البته لازم به ذکر است سیستم گرمایش تابشی ( از طریق خورشید ) در برخی از فصول سال کار آمد نیست.

هیتر های ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) شرکت بین المللی زانوس

نوع:

هیتر  ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) با بدنه آهنی و رنگ الکترو استانیک کوره ای

نوع دمنده:

فن اکسیال

توان:

  • X_250.000  و دو موتور موتوژن 1.5  اسب بخار ( جمعا 3 اسب بخار )
  • X_200.000  و موتور موتوژن 1.5  اسب بخار

نوع سوخت:

  • هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) از طریق مشعل گازوئیلی
  • هیتر( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) از طریق مشعل گازی
  • هیتر دوگانه سوز ( ترکیبی از گاز و گازوئیل )

هیتر گازی گلخانه

هیتر گازی یا همان هیتر گاز سوز، از با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین راه های گرمایش گلخانه است. هیتر گازی ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) از طریق مشعل گاز سوز و گاز شهری استفاده می کند. هیتر گازی ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) نسبت به هیتر گازوئیلی مزیت های بیشتری دارد. هیتر گازی به دلیل استفاده از گاز شهری ( پروپان ) آلایندگی کمتری تولید می کند. نکته مهم در خرید هیتر گلخانه ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) وجود تهویه هوای استاندارد است چرا که خروج گاز های سمی از گلخانه بسیار بر سلامت و رشد گیاهان ( باعث مسمویت گیاهان می شود ) و همچنین کسانی که داخل گلخانه حاضر هستند ( این سم برای انسان کشنده و خطرناک است ) هم بسیار اهمیت دارد.

نصب اصولی هیترگلخانه یا همان کوره هوای گرم گلخانه  :

بعد از انتخاب درست هیترگلخانه یا همان کوره هوای گرم گلخانه ای و یافت مکانی مناسب برای آن، وارد مرحله نصب اصولی هیترگلخانه ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) می شویم. با توجه به هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) انتخابی شما، اگر گازی باشد، باید از گاز شهری به گلخانه لوله کشی انجام شود و اگر هیتر شما گازوئیلی باشد باید مکان مناسبی را برای نصب منبع گازوئیل تعبیه نمایید و اگر هیتر دوگانه سوز باشد، می توانید از لوله کشی گازی یا منبع گازوئیلی استفاده نمایید. همانطور که می دانید برای خارج شدن دودهای ایجاد شده از هیترگلخانه باید در دیواره های گلخانه دودکش های عایق بندی شده وجود داشته باشد.

تست هیترگلخانه :

در مرحله آخر پس از نصب و راه اندازی هیتر ها یا همان کوره هوای گرم گلخانه( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) به تست آنها می پردازیم، به طوری که هیترگلخانه را باید به مدت 24 ساعت روشن بگذاریم و دمای محیط گلخانه را با دماسنج اندازه بگیریم. همانطور که می دانید دمای مناسب برای گلخانه بین 22 الی 26 درجه سانتی گراد است و اگر هیترگلخانه  ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) قادر به تامین دمای مناسب گلخانه نباشد، ممکن است ایراد از هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) یا عایق بندی گلخانه باشد.

نکات مهم در انتخاب هیتر ( بخاری گلخانه، کوره هوای گرم گلخانه ) :

  1. نوع سازه هیتر و کارایی آن
  2. اعتبار سازنده و شرکت تولید کننده
  3. میزان دمای مورد نیاز گلخانه
  4. نوع کشت
  5. خدمات پس از فروش و گارانتی چند ساله و معتبر
  6. استفاده از قطعات و جوشکاری اصولی
  7. تست درست و اصولی ( تست فشار منفی، تست اولتراسونیک )
  8. بررسی و اصولی بودن محل قرار گیری دمنده
  9. محاسبه هیتر گلخانه نسبت به ابعاد گلخانه
  10. نوع محصول کشت و جغرافیای محل گلخانه
  11. استفاده از دمنده و مشعل استاندارد
  12. طراحی اصولی کوره و کوئل ها
  13. ساخت اصولی کوره و بهینه سازی سوخت
  14. طراحی هیتر و درجه حرارتی خروجی اگزوز بین ( 90 تا 110 درجه )
  15. طول استاندارد کوره
  16. پوشش دوجداره و هوابنده ( گالوانیزه یا استیل )
  17. استفاده از چرخ های لاستیکی جهت جابه جایی آسان
  18. استفاده مناسب از لوله های خروجی و ظرفیت با قابلیت تنظیم ارتفاع
  19. رنگ آمیزی کوره ای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *