Cellulose Pad For Air Washer 1587204065 5379058

پد گلخانه به دلیل تماس مداوم با آب، ممکن است املاح بر روی پد ها رسوب کند، عمرمفید پدسلولزي بسته به شرایط استفاده و نگهداري آن بین 3 تا 5 سال می‌باشد. به جهت استفاده حداکثري از این آنها روش های زیر را انجام دهید:

جلوگیری از ورود هر گونه کود شیمیایی به مخازن آب 

تعویض آب مخازن هر 3 هفته

در گردش بودن چند درصد از حجم آب مخازن

استفاده از آب هایی با EC و PH و املاح کمتر – کیفیت آب تاثیر بسیاری بر عمر مفید پد سلولزی گلخانه دارد، لذا تبخیر آب شور، بازیافتی، کلردار، معدنی و غیره موجب ایجاد رسوب بر روي پدها شده و موجب کاهش راندمان این سیستم خواهد شد.

پس از فصل تابستان، حتما آب سیستم سرمایشی را تخلیه کرده، پدها را شستشو و خشک نمائید، رسوب سطح خارجی پدها در این حالت راحت تر جدا می‌شوند. پیشنهاد می‌شود رسوب ها را با یک فرچه پلاستیکی تمیز کرده و سپس شستشو دهید. ممکن است اینکار در یک فصل با در نظر گرفتن کیفیت آب منطقه نیاز به تکرار داشته باشد، بنابراین هر چه تناوب این عمل بیشتر باشد، میزان ضخامت رسوب تشکیل شده بر روي پد کمتر و از مسدود شدن حفره هاي پد نیز جلوگیري می‌نماید.

ضد رسوب های داراي فسفات یا شوینده ها را به منظور شستن پدسلولزي به آب سیستم سرمایشی اضافه نکنید، زیرا هنگام برطرف سازي شوره ها موجب خوردگی پدها می‌شود.

تعداد دفعات روشن و خاموش کردن دستگاه زیاد نباشد، زیرا اینکار باعث افزایش سرعت تشکیل رسوب بر روي پدها می‌شود.

بهتر است سیستم سرمایشی دور از نورمستقیم آفتاب و درسایه قرار گیرد اما چنانچه اینطور نیست براي آن سایبان ایجاد کنید.

به منظور جلوگیري از رشد قارچ و جلبک بر روي سطح پدسلولزي، هر 24 ساعت یکبار بین 45 تا 70 دقیقه سیستم آبرسانی را قطع کنید تا پد بطور کامل خشک شود.

جهت مشاوره، خرید و اجرای سازه گلخانه با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *