Fanc3

فن سیرکوله زانوس دارای اندازه های 40، 50 و 60 است. فن های سیرکوله به تهویه هوای گلخانه کمک می کنند و با توجه به متراژ گلخانه از فن سیرکوله استفاده می شود. فن سیرکوله محوطه ای استوانه ای شکل است که داخل پره هایی وجود دارد که به تهویه و گردش هوا کمک می کند ، فن سیرکوله گلخانه زانوس دارای پنج پره است و دارای موتور ژنیران و برق 3 فاز و تک فاز1400دور بر دقیقه است.

مزایای فن سیرکوله

 بسیاری از گلخانه داران از تاثیر مهم تهویه و دفع آفات در گلخانه ها بی خبر هستند، به این منظور برای جلوگیری از آسیب به گیاهان و از بین رفتن آنها بایستی از فن سیرکوله استفاده نمود، چنانچه عاملی برای گردش در گلخانه وجود نداشته باشد به علت هوای گرمی و سبک بودن هوا ، هوای گرم داخل گلخانه به سمت بالا و هوای سرد در پایین و در نزدیکی گل ها قرار دارد. به همین علت در گلخانه ها از فن سیرکوله یا فن تهویه گلخانه استفاه می شود تا هوای سرد یا گرم فقط در یک نقطه متمرکز نماند و هوا به صورت تعادلی در تمام گلخانه پخش شود، بنابراین با وجود فن سیرکوله در گلخانه دما، رطوبت و اکسیژن در کل گلخانه به صورت متعادل و یکسان پخش می شود.

وجود فن سیرکوله گلخانه، جهت تهویه هوا و خاصیت دمندگی و مکندگی هوای گلخانه و سلامت کشت گلخانه بسیار اهمیت دارد، شرکت زانوس سال هاست در کنار شما گلخانه داران و گلخانه سازان ایفای نقش می کند و مفتخریم از حضور شما عزیزان.

 فن ها های سیرکوله فاقد هر گونه لرزش و دارای خاصیت دمندگی و مکندگیکه در گلخانه ها استفاده های زیادی از آن ها می شود، فن سیرکوله اصولا زیر سقف در گلخانه ها نصب می شوند تا هوای گلخانه را تهویه و به بیرون انتقال دهند. فن سیرکوله به دلیل توانایی گردش هوا ، جلوگیری می کند از تغییرات شدید هوا و ورود هواثی تازه از منافذ

فن سیرکوله گلخانه یکی از روش‌های تهویه و تقویت نسبت هوای تازه به هوای داخل گلخانه است. این فن‌ها از بخش اصلی تجهیزات گلخانه به شمار می‌روند و در انتقال هوای تازه از بیرون به داخل گلخانه موثر هستند.

 

عملکرد فن سیرکوله در گلخانه به این صورت است که هوای موجود در داخل گلخانه را به صورت یکنواخت به سمت کلیه نقاط گلخانه منتقل می‌کند و به طور همزمان هوای تازه به داخل گلخانه جابجا می‌شود. با این کار هم تدفین هوا و هم نفوذ هوای تازه به گلخانه بهبود می‌یابد.

 

این روش برای جلوگیری از رطوبت بالا، ورود باکتری و قارچ به گلخانه و کنترل درجه حرارت و هوا مؤثر است. همچنین باعث بهبود رشد گیاهان و افزایش عملکرد آن‌ها می‌شود.

استفاده از فن سیرکوله در گلخانه‌ها، بسیاری از مزایا و فوایدی را برای کشاورزان و صاحبان گلخانه‌ها فراهم می‌کند که عبارتند از:

 

1. ایجاد تقویت و جریان هوای تازه داخل گلخانه

2. حفظ تناسب رطوبت و دما درون گلخانه

3. کنترل بیشتر روی بیماری‌های قارچی و حشرات

4. کاهش مصرف انرژی به خصوص در فصول گرم سال

5. افزایش عملکرد و افزایش سرعت رشد گیاهان

6. بهبود تنفس گیاهان و جذب بهتر CO2

7. کمک به رشد ریشه‌های گیاهان در بخش‌های عمیق تر خاک

8. جلوگیری از تدفین هوا در گلخانه

9. کنترل بهتر و دقیق تر دما و مویستی و دیگر پارامترهای محیطی در گلخانه

 

در کل، فن سیرکوله یکی از تجهیزات ضروری گلخانه است که با بهبود محیط کشت، به کشاورزان کمک می‌کند عملکرد و عایدی خود را افزایش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *