کشت خیار در گلخانه

نقش ربات در کشاورزی

در عصر امروز شاهد پیشرفت روز افزون علم ربات ها هستیم، تقریبا در تمام بازارها کم و بیش شاهد ورود ربات ها بوده ایم. وجود ربات ها باعث سهل شدن کار ها و صرفه جویی در وقت و هزینه نیروی انسانی می شود.

همچنین در صنعت کشاورزی نیز ربات هایی طراحی و تولید شده اند، که به کار کشاورزان و گلخانه داران سرعت می بخشند، یکی از این ربات ها Sweeper   نام دارد و کشورهای هلند، سوئد، بلژیک، اسرائیل و همچنین کمک کمیسیون مالی اروپا از شرکای این پروژه هستند و در بررسی، تحقیق، هزینه های مالی و به ثمر رساندن این پروژه نقش دارند. همچنین این کشور ها در عرصه های دیگر مانند مهندسی باغبانی، بینایی ماشین، رباتیک، کنترل سیستم های هوشمند، معماری نرم افزار، یکپارچه سازی سیستم و مدیریت محصول گلخانه ای اشاره کرد.

ربات در گلخانه

در حال حاضر ربات Sweeper در حال بررسی در گلخانه، برای برداشت کشت درحال بررسی است، البته در این فاز از تحقیق در گلخانه با کشت مصنوعی قرار دارد تا کارایی و نقض های آن کامل گرفته شود و سپس وارد بازار فروش شود. این آزمون در آزمایشگاه برای بررسی ربات انجام می شود و نتیجه آن مشخص می کند که آیا ربات قادر به برداشت درست میوه هست یا خیر.

برای این ربات برنامه نویسی و ابزار و تجهیزات پیشرفته ای استفاده شده است، مانند ماژول حس گر، این ماژول ها برای دریافت سیگنال ها و تشکیل تصویر یک شی استفاده می شوند و توسط کامپیوتر یا سایر وسایل پردازشی سیگنال های دریافتی تحلیل و بررسی می شوند.

n 1024x120 1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *