Cooling Effect Of Exhaust Fan And Cooling Pad

– حفظ استحکام ساختمان تا جایی که امکان دارد بسیار مهم است زیرا هوای وارد شونده (هوای ورودی) په پدها فشار وارد می‌کند.

– اطمینان حاصل کنید که تمام  درب‌ها و دریچه‌ها در زمان استفاده از سیستم فن و پد بسته نگه داشته شود و هر گونه منفذ و شکاف در پوشش گلخانه می‌بایستی بسته شود. در صورتی که چنین مشکلی رفع نشود هوا به جای عبور از پد های خنک کننده از دریچه‌ها و منافذ موجود در پوشش گلخانه عبور خواهد کرد.

– با توجه به اینکه بازدهی سیستم خنک کننده فن و پد بستگی به حرکت هوا از طریق پدهای خنک کننده دارد در این شرایط عملکرد سیستم کاهش می‌یابد.

– جهت از کار انداختن جریان هوا در هوای سرد (فصل سرما) معمولا از یک پوشش استفاده می‌شود که این پوشش می‌تواند بصورت اتوماتیک یا دستی کار کند.

–  در مخزن ذخیره آب از یک شناور جهت کنترل سطح آب استفاده می‌شود و از ورود آب باران به سیستم ورودی آب باید جلوگیری به عمل آید زیرا آب باران باعث تسریع در رشد جلبک‌ها می‌گردد.

از دیگر توصیه‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود

۱- پدها را در سمت وزش بادهای منطقه نصت کنید باید دقت شود که سایه اندازی در این شرایط ایجاد نشود در این صورت به اندازه ی ارتفاع پد باید ردیف های کشت را فاصله دهید.

۲- هوای خنک پس از ورود به گلخانه و تا هنگام خروج از گلخانه به مرور گزم می‌شود، لذا برای کاهش این گرما (حداکثر افزایش دمای هوای ورودی از پد تا خروج از فن نباید بیش از ۴ درجه سانتیگراد باشد) توصیه می‌شود :

– تعداد هواکش‌ها (فن ها) را افزایش دهید. زیرا استفاده از فن های بیشتر یا ظرفیت کمتر نسبت به استفاده از فن های کمتر با ظرفیت هوا دهی بیشتر راندمان خنک کنندگی را بالا می‌برد.

۳- در مناطقی که از آب های شور یا سنگین استفاده می‌شود ترجیحا از پدهای افقی باید استفاده شود.

۴- باید دقت نمود که توزیع آب در سراسر پد یکنواخت باشد.

۵- برای دستیابی به حداکثر خنک کنندگی در صورت امکان حتما از سایه اندازها استفاده شود.

جهت مشاوره و خرید تجهیزات گلخانه ای و یا احداث گلخانه با شرکت گلخانه ای زانوس در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *