گلخانه یک محیط ارزشمند برای گیاهان حساس شما در طول زمستان است. بهترین زمان برای آماده سازی گلخانه برای ماه های زمستان آینده، نصب سیستم گرمایش گلخانه در پاییز است. هنگامی که می خواهید پتانسیل گیاهان خود را در فصل سرد زمستان به حداکثر برسانید، گرم کردن گلخانه ضروری است. ما در این مقاله بهترین بخاری های گلخانه را به شما نشان می دهیم تا بتوانید گیاهان مورد علاقه خود را در تمام طول سال پرورش دهید!

ممکن است فکر کنید که نصب بخاری در گلخانه شما می تواند گران باشد. برعکس، انتخاب طرح و تجهیزات گرمایشی مناسب مقرون به صرفه است. برای پرورش دهندگان، تجهیزات گرمایشی مناسب به سرعت باعث بازگشت سرمایه به آنها می باشد.

ناگفته نماند که افزودن گرمایش به طراحی گلخانه هوشمندانه است. با این حال، یک گلخانه موجود هنوز هم می تواند با بخاری بازسازی شود که نیازی به پاره کردن پلاستیک گلخانه نباشد. همانطور که گفته شد، محصول گرمایشی مناسب کمک زیادی به ایجاد یک محیط گلخانه ای راحت برای شما و گیاهانتان در طول زمستان می کند.

چگونه بخاری گلخانه ای مناسب انتخاب کنیم؟



چند عامل در تصمیم گیری برای سیستم گرمایش گلخانه مناسب نقش دارند:

گلخانه شما چقدر است؟

در محل شما چقدر سرد است؟

ارزان ترین/مقرون به صرفه ترین گزینه در منطقه شما کدام منبع است؟

گلخانه شما چقدر عایق بندی شده است؟

می خواهید چند گیاه بکارید؟

قصد دارید چه نوع گیاهانی بکارید؟

گیاهان مختلف برای زنده ماندن به دماهای متفاوتی نیاز دارند. برخی هوای گرم را دوست دارند و برخی دیگر محصولاتی با هوای خنک هستند. بنابراین، تصمیم گیری در مورد بخاری بستگی زیادی به نحوه استفاده از گلخانه دارد. گیاهان در واقع گرما را نیز ایجاد می کنند. آیا گلخانه شما با گیاهان پر می شود یا فقط از بخشی از فضای رشد استفاده می کنید؟

با این اوصاف، باید به نحوه مدیریت گلخانه خود در زمستان فکر کنید. در غیر این صورت نمی توانید انتخاب مناسبی برای گرمایش گلخانه خود داشته باشید.

فرض کنید، شما فقط گیاهان مقاومی می کارید و از بیشتر گلخانه خود استفاده می کنید. سپس یک سیستم گرمایش DIY )جرم حرارتی) یا یک بخاری فضای کوچک ممکن است کافی باشد. اگر گلخانه بزرگتری دارید، در طول فصل سرد به طور کامل از آن استفاده نمی کنید و دما در منطقه شما بسیار سخت است، ممکن است به یک بخاری گلخانه ای نیاز داشته باشید که بتواند با این شرایط سازگار باشد.

اندازه گلخانه شما نیز نقش مهمی در انتخاب بهترین نوع بخاری دارد. مطمئن شوید که گلخانه به خوبی عایق بندی شده است تا گرما از آن خارج نشود.

عمدتاً گیاهان مقاوم به سرما (بدون گیاهان حساس به سرما) و شما به خوبی از فضای خود استفاده می کنید

از برخی ایده های گرمایش DIY استفاده کرد (مانند جرم حرارتی، سنگ های جاذب گرما، گلخانه نصب شده در زیر خط یخبندان(