Multitunel Lux 11

call21 1024x120 1

استانداردها و اصول ساخت گلخانه

_

گلخانه ها دارای سازه‌‌‌های سبک وزن با قابلیت عبور نور خوب برای رشد گیاهان هستند، به همین دلیل سازه بایستی در برابر آسیب‌‌‌های محیطی از قبیل باد، باران، تگرگ و طوفان مقاومت خوبی داشته باشند

گلخانه ای با پوشش پلاستیک در برابر تابش خورشید، طوفان‌‌های سنگین و برف بسیار حساسند. در موقعیت‌‌‌های جغرافیایی مختلف، سازه‌‌‌های متفاوتی را بایستی استفاده کرد. در مناطق برف خیز، فشار برف و دوری و نزدیکی منطقه به دریا و عامل باد در طراحی سازه گلخانه بایستی مد نظر قرار گیرد. مناطقی که دارای بارندگی زیادی می‌باشند، شدت بارندگی عامل مهمی در طراحی سازه گلخانه می‌باشد و به منظور جلوگیری از خسارت وارده به گلخانه ها، طراحی سازه‌‌‌های گلخانه ای باید بر اساس استاندارد‌‌های قابل قبول ساخته شود تا حداکثر مقاومت در برابر عوامل خسارت زا را داشته باشد. هر چند تولیدکنندگان و مؤسسات مختلفی وجود دارد که از مواد مختلفی از قبیل کابل‌‌های الکتریکی، لوله‌‌‌های پلاستیکی، فایبرگلاس، پلاستر بهم فشرده جهت ساخت سازه استفاده می‌کنند ولی مواد استاندارد جهت ساخت سازه‌‌‌های گلخانه ای شامل لوله‌‌‌های گالوانیزه، نبشی، چوب و آلومینیوم می‌باشد. برخی از استاندارد‌‌های ساخت گلخانه به شرح زیر می‌باشد:

الف- استاندارد‌‌های گلخانه شیشه ای

–         فرانسه (Anfor U 57-060,1989)

–         آلمان (DIN 11535,1981)

–         ایتالیا (UNI 6781,1971)

–         انگلیس (BS 5502: part22,BSI,1987)

–         ایالات متحده آمریکا (ASAE EP 288.4 , 1990)

ب- استاندارد گلخانه‌‌‌های با پوشش پلاستیکی

–         فرانسه (Anfor U 57-063,1989)

–         انگلیس (BSI document No.91,BSI,1991)

–         انجمن بین المللی علوم باغبانی (ISHS,1991)

–         اتحادیه ملل گلخانه سازان نیز استانداردی با نام اختصاری NGMA تعریف کرده است.

کشورهای صنعتی دیگر که در این عرصه فعالیت دارند توانسته اند پیشرفت چشمگیری داشته باشند.کشت مدرن یا کشت هیدروپونیک مزایای بسیار زیادی دارد. اول اینکه می توان از زمین مورد نظر بیشترین بهره برداری را انجام داد. بالا رفتن تولید محصول در واحد سطح به بیش از ۱۰۰ درصد یکی از مهم ترین مزیت های شرایط مورد نیاز است. افزایش بهبود کیفیت محصولات یکی دیگر از مزیت های کشت مدرن است.

برخی از محصولات در بازار طرفداران بسیار زیادی دارند، تولید این گونه محصولات در کیفیت و دوام بالا به وسیله کشت خاکی امکان پذیر نمی باشد. تولید کننده با توجه به نیاز بازار نسبت به تولید چند محصول پرطرفدار اقدام می نماید. هیدروپونیک تجهیزات مورد نیاز هر گلخانه است و اگر این وسیله مورد نیاز وجود نداشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد.

کشت هیدروپونیک شرایط بهداشتی و تغذیه ای مناسب داشته و به منظور گام نهادن در این عرصه به هزینه بیشتری نسبت به کشت خاکی نیاز است. بهره گیری از هیدروپونیک برای شرایط استاندارد در گلخانه، یک تکنولوژی سطح بالا را ایجاد می کند.

با ایجاد شرایط استاندارد برای گلخانه ها می توان میزان تولید را افزایش داد. کشت و پرورش گیاهان مختلف در فضاهایی که حرارت ریشه و تغذیه گیاه فراهم است بهتر انجام می شود.

_
Multitunel Lux 10
Multitunel Lux 10
Multitunel Lux 11
Gothic 4
Gothic 4

ما بیش از 37 سال تجربه داریم 

ما متخصصیم در طراحی، ساخت و راه اندازی
انواع گلخانه 

_
37سال تجربه
16جایزه دریافتی
32کارشناس باغبانی
270پروژه تکمیل شده