هیتر | هیتر گلخانه | هیتر مرغداری | بخاری گلخانه | کوره هوای گرم گلخانه

انتخاب مکانی مناسب برای نصب هیترگلخانه ای:

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به تازگی یک گلخانه راه اندازی کرده اید یا قصد آن را دارید، حتما به خرید هیتر برای گلخانه خود فکر کرده اید، هیترگلخانه ای انواع مختلفی دارد اعم از گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز که نسبت به ابعاد و کارآیی گلخانه ها متفاوت هستند. به طور کلی در خرید هیترگلخانه ای یا همان بخاری گلخانه ابتدا باید به مساحت گلخانه و بعد مکان مناسب نصب آن توجه نمایید.

نکته مهم درباره نصب هیترگلخانه این است که حتما باید روی زمین قرار بگیرند و از گذاشتن آنها روی جعبه یا اشیاء دیگر خودداری نمایید، چرا که احتمال افتادن آن، هرچند کم برای گلخانه ایجاد خطر می کند. همچنین باید مکانی برای عبور دود حاصل از بخاری گلخانه تعبیه نمایید، می توانید برای خروج دود حاصل از هیترگلخانه ها از دودکش های آلومینیومی یا حلبی استفاده کنید. همچنین در مناطقی که گاز وجود ندارد، باید منبع سوخت بیرون از گلخانه قرار گیرد تا احتمال خطر آتش سوزی کاهش یابد.

 

هیتر | هیتر گلخانه | هیتر مرغداری | کوره هوای گرم

نصب اصولی هیترگلخانه یا همان کوره هوایی گلخانه  :

بعد از انتخاب درست هیترگلخانه یا همان کوره هوای گرم گلخانه ای و یافت مکانی مناسب برای آن، وارد مرحله نصب اصولی هیترگلخانه می شویم. با توجه به هیتر انتخابی شما، اگر گازی باشد، باید از گاز شهری به گلخانه لوله کشی انجام شود و اگر هیتر شما گازوئیلی باشد باید مکان مناسبی را برای نصب منبع گازوئیل تعبیه نمایید و اگر هیتر دوگانه سوز باشد، می توانید از لوله کشی گازی یا منبع گازوئیلی استفاده نمایید. همانطور که می دانید برای خارج شدن دودهای ایجاد شده از هیترگلخانه باید در دیواره های گلخانه دودکش های عایق بندی شده وجود داشته باشد.

 

p26

تست هیترگلخانه :

در مرحله آخر پس از نصب و راه اندازی هیتر ها یا همان کوره هوای گرم گلخانه به تست آنها می پردازیم، به طوری که هیترگلخانه را باید به مدت 24 ساعت روشن بگذاریم و دمای محیط گلخانه را با دماسنج اندازه بگیریم. همانطور که می دانید دمای مناسب برای گلخانه بین 22 الی 26 درجه سانتی گراد است و اگر هیترگلخانه قادر به تامین دمای مناسب گلخانه نباشد، ممکن است ایراد از هیتر یا عایق بندی گلخانه باشد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *